Followers

Monday, October 31, 2016

October 31, 2016


Zaman dahulu, antara petua nak tarik ramai pelanggan datang ke kedai makan, kena mainkan video gusti...

…malangnya, petua tu sudah kurang berkesan, lagi… 

#krikkrik





Sunday, October 30, 2016

October 30, 2016


Wah! Licik betul pengedar risalah ni! Kalau satu pintu dilletaknya sepuluh... Cepatlah siap kerja dia! Cepatlah dia balik rumah! Tak perlu menapak jauh‐jauh…!

#mengelat






Saturday, October 29, 2016

October 29, 2016


"Wah! Cantiknya fesyen kasut baru kamu tu! Beli di mana?"

Okey, okey, maaf… #TakBaikKetawakanOrang

(Cepat sembuh ya wahai anak saudara, ku! He he...)




Friday, October 28, 2016

October 28, 2016


Untuk sesiapa yang lemah daya ingatan… makanlah di sini..!

Tapi pastikan anda 'remember' untuk bayar…! Baahaha…!





Thursday, October 27, 2016

October 27, 2016


Dalam papan tanda digambarkan sedia berdiri…
Tapi yang sebenar 'setia' duduk

(…tapi kalau uncle, uncle pun duduk. Lutut dah longgar! Huhuhu…!)






Wednesday, October 26, 2016

October 26, 2016


Amboi! Sampai atas katil aku kau ceroboh? 

Kalau aunty tengok mesti dia cemburu, ni!






Tuesday, October 25, 2016

Monday, October 24, 2016

October 24, 2016


Sudut Ba… Baa... Baaaa…

(Ish… Macam mana nak galakkan orang membaca, kalau papan tandanya pun orang tak boleh nak baca..?)






Sunday, October 23, 2016

October 23, 2016


…tapi, bagaimana kalau waktu orang sedang 'melepas'… bas tu pun berlepas…?

#haru

(LOKASI: Pantai Klebang, Melaka)






Friday, October 21, 2016

October 21, 2016


Dia tulis "Laluan Basikal dan Pejalan Kaki."
Tapi mata 'nakal' uncle nampak macam ni…

(#Risau. Uncle rasa otak uncle ni memang sukar dikawal… Aduh!)






Thursday, October 20, 2016

October 20, 2016


Kalau hantu yang pakai 'net' macam ni, kita panggil apa…?

…hantu kelambu atau hantu jala…?







Wednesday, October 19, 2016

October 19, 2016


Kerana tak tahan dengan kenaikan harga barang sekarang ini… 
Uncle telah membuat keputusan untuk berpindah dan menetap di sini. 

Jimat banyak kot? :D





Tuesday, October 18, 2016

October 18, 2016


LRT lambat! Dari tadi menunggu tak sampai‐sampai…!

(Oh? Servis LRT di Putrajaya belum ada? Lalu, kenapa dirikan papan tandanya?) 






Monday, October 17, 2016

October 17, 2016


Hairan betullah… Eja tunggang-langgang macam mana pun, orang tetap faham! 

Baahaha…!





Sunday, October 16, 2016

October 16, 2016


Hujan malam! Alhamdulillah!

(Alaaa… hujan tak nampak dalam gambar. Tapi kamu semua terpaksa percayalah apa yang uncle cakap… Huhuhu…)






Saturday, October 15, 2016

October 15, 2016


Antara bidang seni yang uncle ingin pelajari… seni membuat 'kolam'

(Yeay! Deepavali semakin hampir! Cuti lagi!)






Friday, October 14, 2016

October 14, 2016

Guest #80

Bak kata orang… "Janggut sama putih, hati sudah tentu putih bersih…"

(Dengan kawan / kartunis yang paling 'ganas' yang uncle pernah kenal… UJANG)









Thursday, October 13, 2016

Wednesday, October 12, 2016

October 12, 2016


Oooh… No Parking. Uncle sangka 'kosong' parking.

Siapalah yang dah gigit huruf 'N', tu….?






Monday, October 10, 2016

October 10, 2016


Ha! Tu pandang tempat lain tu sebab cemburu tengok rambut uncle panjang dan cantiklah, tu…! Tahu sangat…!






Sunday, October 9, 2016

Saturday, October 8, 2016

October 8, 2016


Ini sudah melampau! Blogger KAKCIK SEROJA buat lagi! 

Dulu pernah buat DI SINI dan juga DI SINI…! 


(Terima kasih atas 'penghantaran istimewa' buah mangga di hadapan pintu tadi…! Patutlah rezeki beliau murah…! Muah…!)





Friday, October 7, 2016

October 7, 2016


Ada orang bela ikan, ada orang bela kucing dan ada orang bela anjing…

… tapi orang ini bela… Zii… ziiii…. ziiiiiii…. (#pengsan)






Thursday, October 6, 2016

October 6, 2016


Tak jadi beli sarapan kerana teringat kari semalam, cicah dengan roti pasti sedap!

…sampai rumah, roti tiada. Yang tinggal hanya plastik!

Wei! Siapa yang tak buang plastik ni semalam..!?!?!?!

#Kecewa









Wednesday, October 5, 2016

October 5, 2016


Sudahlah ' last kopek '

Rupanya betul‐betul terkopek…!

#Kasihan….







Tuesday, October 4, 2016

October 4, 2016


Ingatkan aktiviti ragut hanya guna motor…!

Rupa‐rupanya guna lori pun ada…!

(…ini mesti sekali ragut banyak..!)





Monday, October 3, 2016

Sunday, October 2, 2016

October 2, 2016


Cubalah susun ayat tu begini…

Promosi Pakaian / Kasut : Wanita, Lelaki dan Budak.

…kan elok sikit bunyinya…? 






Saturday, October 1, 2016

October 1, 2016


Kamu semua sedang cari Pikachu…?

…tak mainlah. 

Pikachu yang cari uncle, okey!



#TakMainPokémonGo