Followers

Wednesday, August 31, 2016

August 31, 2016


Pagi tadi uncle meraikan hari merdeka hanya di hadapan tv. Maklumlah… orang tua…

Selamat menyambut hari Merdeka yang ke 59 tahun!





Tuesday, August 30, 2016

August 30, 2016


Perkataan paling tepat ialah 'TO LET'.

(Eh, dah macam segmen mari belajar bahasa Inggeris pula uncle ni…!)





Monday, August 29, 2016

August 29, 2016


Sebenarnya apa yang dia nak bagitahu, ni…?

#BerbelitBelit





Sunday, August 28, 2016

August 28, 2016


Dilarang menghisap rokok semasa memakai topi keledar 'full face'..?

(…betullah tu… Itu sama macam bunuh diri, tu…! Baahaha…!)







Saturday, August 27, 2016

August 27, 2016


Hamboi?! Syampu 'si dia' lebih hebat dari syampu uncle..?! 

Ini yang rasa tercabar, ni..!





Friday, August 26, 2016

August 26, 2016


Angin yang sesekali bertiup kencang membuat rambutku berterbangan manja disapa nyaman petang…

(Dah nampak macam puaka pun ada! Acah-acah bahasa novel, konon….)





Thursday, August 25, 2016

August 25, 2016


"Mamanda menteri! Beta ingin sarapan sebentar"

"Kau, kau, kau dan kau tunggu di sini…!"






Wednesday, August 24, 2016

Tuesday, August 23, 2016

August 23, 2016


Kenapa orang suka gantung benda yang comel di tempat yang tak comel macam ni?

Kawan‐kawan mesti pernah terjumpa…. kan?


#TakFaham





Monday, August 22, 2016

August 22, 2106


Uncle sengaja keluar lambat pagi tadi kerana nak menonton acara penutup sukan Olimpik Rio 2016. Cantik dan hebat. Terpesona!

(…ada sesiapa yang 'buat perangai' macam uncle ni, pagi tadi? Okey... #Gimifai )






Sunday, August 21, 2016

August 21, 2016


Ini tasik rekreasi, dik. Mana boleh memancing di sini…

(…tapi kalau dapat lebih, sedekahlah pada uncle seekor‐dua… hehe) 






Saturday, August 20, 2016

August 20, 2106


Tak mengapalah, kamu semua tengoklah. Uncle ni orang tua. Boleh sakit jantung tengok! 


(Memburu emas pertama di Sukan Olimpik Rio 2016, 
Datuk Lee Chong Wei (Malaysia) vs Chen Long (China)

#MalaysiaBoleh





Friday, August 19, 2016

Thursday, August 18, 2016

Wednesday, August 17, 2016

Tuesday, August 16, 2016

Monday, August 15, 2016

Sunday, August 14, 2016

August 14, 2016


Uncle tahulah kaki uncle berdaki… Tapi janganlah tulis besar‐besar macam ni… 

Uncle #Terasa





Saturday, August 13, 2016

August 13, 2016


Haiwan pun pandai berpersatuan?

Okey, okey… sebenarnya 'Persatuan Menolong Haiwan'… Hehe..

Klik SPCA untuk membantu…!







Friday, August 12, 2016

August 12, 2016


Sepatutnya ada ayat tambahan begini…

"…jika anda tidak mahu pengsan..!!"

Baahaha…!





Thursday, August 11, 2016

August 11, 2016


Kalau tiada aral… hujung tahun, gemuklah uncle…
Lewat malam, ziarah kedai mamak… Lewat malam, ziarah kedai mamak… 

#Aduh




Wednesday, August 10, 2016

August 10, 2016


Kenapalah pandangan uncle hari ini nampak sebelah gelap sebelah terang? 

…mungkin ada masalah kesihatan, kot? 

#Risau






Tuesday, August 9, 2016

August 9, 2016


Ada berjuta kereta dalam Malaysia ini… Kenapa kau 'tembak' kereta aku? 

&%!*$# (Mencarut dalam hati…)






Monday, August 8, 2016

August 8, 2016


Uncle pantang betul dengan orang yang letak kerusi untuk 'cop' parkir…!
…alang-alang baik letak sekali dengan meja, almari dan mesin basuh…! 

#Bengang





Sunday, August 7, 2016

August 7, 2016


Kalau rasarasa nak terus tersenyum…
...tolong jangan main kepala uncle boleh..?!!!



Oh ya! Jangan lupa tonton video terbaru uncle ya! Klik link di bawah!







Saturday, August 6, 2016

August 6, 2016


Akhirnya! Uncle berjaya meghabiskan edit video sewaktu menyelam skuba bersama NEMO DIVERS tempoh hari! Nanti uncle kongsikan ya…!

Yeay!



Friday, August 5, 2016

August 5, 2016


Kah kah kah! Ini mesti kes, buka pintu kereta > buka kasut > masuk dalam kereta >  hidupkan enjin kereta >  terus jalan > kasut tertinggal…!

Baahahaha….! (Gelak jin)





Thursday, August 4, 2016

August 4, 2016


Pada bulan Februari tahun ini uncle sudah menulis tentang ini… (Klik SINI untuk baca)

aduh, geramnya rasa..!!!





Wednesday, August 3, 2016

August 3, 2016


#BanyakCantikMukaEngkauLetakKeretaTengahTengahJalanMacamNi?

(Boleh tak buat hashtag macam ni…?)





Tuesday, August 2, 2016

August 2, 2016


Apa maksud 'kenderaan ringan' sebenarnya? Basikal…?

Tak mungkin motosikal dan kereta termasuk dalam kategori 'kenderaan ringan'… Cubalah angkat tengok? Boleh tak?





Monday, August 1, 2016

August 1, 2016


Eh? Kenapa uncle tak boleh duduk di sini pula? 

Tuuu, tu tu… kan gambar orang berperut boroi, tu, kan?