Followers

Friday, July 31, 2015

July 31, 2015


Nasib baik yang tercedera ialah jari manis. 
Kalau jari kelingking... susah nak korek hidung! Baahaha..!




Thursday, July 30, 2015

July 30, 2015


Uncle terjumpa satu pautan yang pasti akan membuat hati kawan-kawan tersentuh. 
Nak tengok? Sila klik di SINI.


Malangnya tiada informasi iangung tentang ayah dan anak itu... ;(

#timetraveller




Wednesday, July 29, 2015

July 29, 2015


Huih! Takut tengok harga sewa rumah sekarang! 
Bagaimanalah keadaannya untuk anak cucu kita nanti...?




Tuesday, July 28, 2015

July 28, 2015


Dalam bulan puasa: Semangat nak teruskan disiplin kurang makan.
Habis bulan puasa: Pagi-pagi dah beratur beli nasi lemak.

#semangatyanghilang


(Jangan lupa klik UNCLE GEDEK vs PAKCIK LEE, Baahaha!)






Monday, July 27, 2015

July 27, 2015


Perasan tak? Zaman dahulu, bukan burung saja yg duduk dalam sangkar... tv juga duduk dalam sangkar...!





Sunday, July 26, 2015

July 26, 2015

Guest #68

Uncle memang cemburu dengan blogger ni! Anak-anak dah remaja, tapi dia suami isteri kekal muda! Bertuah dapat berhari raya di rumah blogger NAZLEE ISMAL PCL. Terima kasih kerana sudi menerima uncle sekeluarga!

(Ehem... nanti PM uncle ya rahsia kekal muda tu! Hehe...)




Saturday, July 25, 2015

July 25, 2015


Hari ini uncle kena dera.. jadi supir anak dan kawan-kawannya beraya...

Huhuhu...!




Thursday, July 23, 2015

July 23, 2015


Hai pokok! Nak ke mana tu? Kenapa awak nampak tak tinggi-tinggi...?

(Tak sangka jumpa lagi. Tahun lepas pun pernah terselisih. Klik SINI.)





Wednesday, July 22, 2015

July 22, 2015


Aunty: Bang, bila nak beli karpet macam ni?

Uncle: Hish, tak naklah. Nampak macam rumput tak potong! Nanti orang kata kita pemalas!

Aunty: Eleh... Cakaplah kedekut...!






Tuesday, July 21, 2015

July 21, 2015


(S) Apa benda yang walau macam mana pendek kita potong, benda tu tetap panjang...?

(J) Kacang panjang.




Monday, July 20, 2015

July 20, 2015


Beras siam biasaBeras pulut pun biasa. Tapi beras ini memang luar biasa!


(Okey, okey... ayat penuhnya 'Beras super spesial tempatan' Hehe..)





Sunday, July 19, 2015

July 19, 2015


Lupakan terminal kapal terbang, terminal bas dan terminal feri..!

Ini terminal yang paling unik uncle pernah jumpa..! Baahaha!




Saturday, July 18, 2015

July 18, 2015


Apakah nama bandar yang anda boleh 'berselfie' di tengah-tengah jalan raya dengan selamba tatkala bandar-bandar lain penuh sesak?

(Aidilfitri hari ke dua di Putrajaya)




Friday, July 17, 2015

July 17, 2015

Guest #67


Bersama Imam Besar Masjid Negara, Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad.


(Salam Aidilfitri untuk semua pembaca bunyi dan pembaca bunyi BB@40. Maaf zahir dan batin. Semoga kawan-kawan berhati-hati di jalan raya!)

#KoHado ?





Thursday, July 16, 2015

July 16, 2015


Bangun pagi-pagi mencari bekalan daging untuk Aidilfitri.

(Jangan salah faham, hari lain pun uncle bangun pagi, tahu!)





Wednesday, July 15, 2015

July 15, 2015


Perkataan 'dilarang' tu dah nampak garang. Tapi 'tanda soal' tu nampak sopan pula.

Ini marah-marah sayang, kot?

Baahaha...!



Tuesday, July 14, 2015

July 14, 2015


Ish ish ish, sombongnya orang bandar! Di kampung uncle tak pernah pula terjumpa papan tanda yang bertulis, "KECUALI TEKSI KAMPUNG SAHAJA"




Monday, July 13, 2015

July 13, 2015


Teks WhatApp : "Abang dah sampai Perlis, tapi tak nampak pun mangga Harumanis? Kalau abang gantikan dengan ikan bilis boleh tak...?"





Sunday, July 12, 2015

July 12, 2015


Ini mesti nak tulis tools tapi tertulis stools

Jauh beza tu maknanya! Baahaha..!




Saturday, July 11, 2015

July 11, 2015


Fesyen raya GST. = Geng Songkok Tinggi

(Terima kepada kasih encik patung kerana pinjamkan songok! Baahaha!)





Friday, July 10, 2015

July 10, 2015


Tak tahan nak kencing. Tapi malu nak gunakan tandas di kedai mamak takut nanti ada orang sangka tak puasa... 

(Selfie sambil kepit peha ni! Aduh..!!!)





Thursday, July 9, 2015

July 9, 2015


Tugas yang paling kejam dalam kerja membasuh kereta ialah...

'Merotan' karpet alas kaki.





Wednesday, July 8, 2015

July 8, 2015


Buka mata

Lempar selimut

Tap.. tap... tap... bunyi hujan di luar jendela

Tarik selimut

Selamat bekerja ya kawan-kawan...



(*Dilarang meniru aksi berani ini!)




Tuesday, July 7, 2015

July 7, 2015


Jenuhlah tunggu macam ni!? 
Sekarang mana ada lagi teksi cat kuning hitam macam ni..?





Monday, July 6, 2015

July 6, 2015



Amboi, amboi, amboi, cik Bedah! Patutlah dah lama tak dengar khabar! Dah senang rupanya. Dulu duduk dalam pondok. Sekarang engkau..! Dah duduk dalam dewan...!!!





Sunday, July 5, 2015

July 5, 2015


Ehem, Jangan cemburu! Sila tengok betul-betul!

(Klik SINI untuk lihat koleksi Coke uncle yang lain.)


#coke





Saturday, July 4, 2015

Friday, July 3, 2015

July 3, 2015


Pergi masjid awal. Mata tercari-cari namun tiada.
Eh, terlupa. Bulan puasa mana ada orang sedekah pisang...!

#malu




Thursday, July 2, 2015

July 2, 2015


Jom menderma!

(Pesanan khidmat masyarakat ini dibawa khas untuk anda oleh BB@40)

:D