Followers

Thursday, December 31, 2015

December 31, 2015


Wah wah wah...! Orang suruh pergi sekolah belajar! Bukan bercinta!

(Siapa pernah ada cinta monyet di sekolah dulu?)






Wednesday, December 30, 2015

December 30, 2015


Kartun pun sudah buka restoran?
Hmmm... ini mesti kes menyahut cabaran membuat dua pekerjaan, ni...

#2kerja





Tuesday, December 29, 2015

December 29, 2015


Takut nak makan di sini! Tulisan dah macam poster wayang cerita hantu!

Meremang bulu roma dibuatnya!





Monday, December 28, 2015

Sunday, December 27, 2015

December 27, 2015


Ini bukan 'motor besar'... 

Tapi ini 

'Banyak besar punya motor!'


#ParkirSesukaHati







Friday, December 25, 2015

Thursday, December 24, 2015

December 24, 2015


Orang lelaki selalunya duduk jauhjauh sebab segan nak masuk ke bahagian pakaian dalam wanita menemani isterinya membeli. Tetapi orang perempuan selalunya selamba menemani suaminya membeli di bahagian pakaian dalam lelaki...

Ya. Orang lelaki selalunya memang malumalu kucing! Baahaha!





Wednesday, December 23, 2015

December 23, 2015


"Sedar diri dah tua" lebih baik dari "Tua tak sedar diri"

(Amboi, tak payahlah pacak sampai dua papan tanda di kepala uncle! Uncle sedar! Uncle sedar!)







Tuesday, December 22, 2015

December 22, 2015


Ratarata restoran mamak menulis kalimah Bismillah pada papan tanda mereka.
Inilah pertama kali uncle jumpa yang tulis kalimah MasyaAllah. Bukanlah pelik, tapi jarang nampak... :)

(Maksud MasyaAllah = Dengan kehendak Allah SWT)





Monday, December 21, 2015

December 21, 2015


Kebaikan musim cuti sekolah ialah... 
...ada anak dara tolong masak makan tengah hari untuk ayahnya! 

Yeay!







Sunday, December 20, 2015

December 20, 2015


Kata orang, orang telinga capang ni mendengar kata. Ha! Ini cukup capang?

(Ehem... comel bukan?)





Saturday, December 19, 2015

December 19, 2015


Nanti bila misai dan rambut uncle semua dah putih, mesti uncle nampak segak macam orang tua di sebelah ini...!

#ComicFiesta #CF2015






Friday, December 18, 2015

December 18, 2015


Pernah jadi macam ni?
Air kopi O panas untuk dicicah dengan biskut sudah pun siap.
Buka tin biskut... KOSONG! Aduuuhh!


(*Labahlabah itu hanya untuk memberi kesan yang lebih dramatik saja...)




Thursday, December 17, 2015

December 17, 2015


UNCLE: "Oh? Kalau begitu, bolehlah pakcik duduk di sini? Pakcik ni raja selfie"

MISI:  "Pakcik ni tolong jangan perasan boleh?"

Uncle pun tunduk malu, lalu beredar.... T_T




Wednesday, December 16, 2015

December 16, 2015


Terima kasih kepada 'kawan ketat' dari SKARF SKARF kerana mendermakan himpunan tin Coca Cola ini! YEAY!

(Ehem, Ingat orang politik saja yang dapat derma? Ha ha! Kepada sesiapa yang rasa nak bersara dari menjadi pengumpul tin dan botol Coke, silalah tiru SKARF SKARF dan CIK PAH ini ya...!)



NOTA PENTING: Jangan lupa klik SKARF SKARF, okey!






Tuesday, December 15, 2015

December 15, 2015


"Setiap kali orang tua ni tiada modal nak kemas kini blog, mesti aku yang jadi mangsanya..."
Kata kucing di dalam hatinya...

(Kucing tu pun dah pandai buat muka menyampah! Baahaha!)




Monday, December 14, 2015

December 14, 2015


Okey uncle mengaku... nafsu makan uncle memang macam King Kong...

(Siapa mahu? Mari sini biar King Kong belanja... Eh, uncle belanja...)










Sunday, December 13, 2015

December 13, 2015


Lagi kes cuai. Tinggal telefon bimbit sewaktu menguruskan baju di mesin. Nasiblah uncle ni sangat  baik orangnya...

(Dulu pernah jumpa kes yang sama di SINI)





Saturday, December 12, 2015

Thursday, December 10, 2015

Wednesday, December 9, 2015

Tuesday, December 8, 2015

December 8, 2015


Nak kata kereta, bukan kereta. Nak kata bas, bukan bas...

Kita panggil KERBAS sesuai tak...?





Monday, December 7, 2015

December 7, 2015


Ada satu lagi penyakit yang lebih mengerikan dari penyakit ini... namanya pun hampir sama.. 'Penyakit T.B = Takut Bini'

Baahaha...!




Sunday, December 6, 2015

Saturday, December 5, 2015

December 5, 2015


Errr... tapi bagaimana pula dengan tarikh luputnya...?

(...okey-okey, uncle hanya berseloroh. Hehe...)




Friday, December 4, 2015

Thursday, December 3, 2015

December 3, 2015


Wanita ini sedang...

A) Menghidu bau.    B) Mencari uban.    

C) Mencari kutu.    D) Mencari paku.





Wednesday, December 2, 2015

December 2, 2105


Kartun, kartun, kartun..! 

Musim cuti sekolah memang tiada peluang uncle nak tonton siaran lain! Huh...!




Monday, November 30, 2015

November 30, 2015


Aneh sungguh pokok ini. Batangnya lurus. Buahnya kuning. Daunnya tiada. Ditanam di dalam pasu... pokok apakah ini?

(...Tiada tong sampah, pasu bunga pun berguna! Baahaha..!)





Sunday, November 29, 2015

November 29, 2015


Mandi beramai-ramai ni bukan sebab nak hilangkan kecut perut. Tapi nak suruh 'benda tu' yang kecut...!!!

Baahaha...! Selamat berkhatan!