Followers

Tuesday, September 30, 2014

September 30, 2014


Berkelakuan sumbang ni apa, ya? Berkelakuan 'pitching' lari...? 

(...lawan perkataan 'berkelakuan sumbang' apa, ya? 'Berkelakuan merdu'?)





25 comments:

  1. Replies
    1. Selamat sebab dah jadi pengantn baru? hehe

      Delete
  2. perangai senget tak macam orang lain kot...hehe

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Jangan fikir dalam dalam sangat myja! haha

      Delete
    2. xd maknanya nak berpikir mendalam sangat. hahaha

      Delete
  4. Replies
    1. ke, suara sumbang saya pandai...? haha

      Delete
  5. berani dia berkelakuan sumbang kat belakang uncle ye.. haip.. babab nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah! diorang ni nak kawin pree ni! haha

      Delete
  6. hahaha tak penah naik transport awam .. tak penah nampak signage ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah naik transport awam? Kamu ni dok negara mana ni? haha

      Delete
  7. Eleh, buat2 tanya pulak dia ni... ada yg sumbing ni karang

    ReplyDelete
  8. àapa apa lah uncle.....haha mcm mcm...

    ReplyDelete
  9. Bagi ketegori bunyi atau nada, dalam bahasa Melayu standard, "pitching lari" merujuk kepada "suara yang sumbang" atau "sumbang melangsi"(lebih tinggi daripada yang sepatutnya) atau tidak sedap didengar. Kelakuan sumbang bermaksud kelakuan yang buruk lagi keji, tidak mengikut adat kesopanan, tidak mengikut adat kebiasaan. Antonim bagi bagi kelakuan sumbang ialah kelakuan yang sopan. Kelakuan yang sopan juga merujuk kepada tingkah laku yang menepati dengan nilai yang dipegang oleh sesebuah masyarakat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh... melangsi tu bukan macam 'lu langsi, lu mati'...?

      (terkebil-kebil...)

      Delete
  10. Berkelakuan sumbang tu salah satu budaya kebanggaan omputih.. sbb dia org selalu nyanyi tak sumbang, haruslah berkelakuan sumbang.. :D

    ReplyDelete
  11. Betul. "Lu langsi, lu mati' - "Kamu jerit, kamu mati".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serious uncle baru tahu... Terima kasih!

      Delete
  12. tak dapat nak tangkap lagi maksud entry ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tangkap? bukan tangkap basah tau..! haha

      Delete