Followers

Monday, February 18, 2013

February 18, 2013


Maksud yang sama tetapi panjang ayatnya berbeza...
Melayu, 4 baris / Inggeris, 2 baris / Cina, 1 baris / Tamil = 3 baris.
Mungkin ada benarnya bila orang berkata yang orang Melayu ni 'cakap banyak'?



(Agaknya apakah yang difikirkan oleh dua gadis dibelakang tu yang asyik memerhatikan kelakuan aneh uncle? Baahaha...)


20 comments:

  1. hahahahahha..amoi2 tu mesti ingat " aiyoooo, ini olang gila ka? " bahahahahaha

    ReplyDelete
  2. kalau cakap banyak takpe uncle, kalau cakap tak serupa bikin tu yang masalah tu..hehe

    ReplyDelete
  3. Gadis 1 : mcm kenal jer
    Gadis 2 : unker ?
    Heheh

    ReplyDelete
  4. awek 2 org tu terpikir..camninya org pun ada ke?? hahaha..

    ReplyDelete
  5. aweks tuh kenal uncle kot.. uncle kan glemer~ muehehehe

    ReplyDelete
  6. MUNGKIN BAHASA MELAYU TU MEREKA GUNAKAN BAHASA PUISI.. BERBUNGA-BUNGA.. :)

    ReplyDelete
  7. Bro, kalau ikut ayat sebenar BM sebaris setengah je. Yang selebihnya hanya panduan jika tak terima resit. Hidup BM....Bukan BN.

    ReplyDelete
  8. Mmmm...ckp byk ke? keje kurang? mgknlah...huuu~

    ReplyDelete
  9. hahaha..
    betul la..cakap banyak..sikit je yang boleh pakai.yang banyak2 tu merepek je..hehe

    ReplyDelete
  10. cakap banyak.. kerja kurang.. memang mencabar kesabaran..

    amoi kat belakang tu nak bergambar sama tapi malu.. kihkihkih..

    ReplyDelete
  11. ejaan bahasa melayu selalunya mmg panjang2...hehehe :p

    ReplyDelete
  12. mmg pun.kdg2 BI lebih tepat.huhu

    ReplyDelete
  13. semua cakap banyak, tak kira bangsa... kannn... betul tak uncle? cpt jawab.. nanti deno gigit kang haaa.... hehe :P

    ReplyDelete
  14. Dialog mereka: "itu olang mesti tak reti baca"

    ReplyDelete
  15. bahasa melayu satu perkataan tapi ada 2 makna...

    ReplyDelete