Followers

Monday, December 3, 2012

December 3, 2012


UNCLE: Ni beli apa, ni..?
AUNTY: Alat membaca tekanan darah.
UNCLE: Untuk siapa?
AUNTY: Untuk I, lah...
UNCLE: Tempat kerja atau rumah yang penyebab awak tertekan, ni...?
AUNTY: Taknak jawab, nanti awak terasa...
.
.
.
.
UNCLE: Cubit, kang!

29 comments:

  1. Assalamualaikum Uncle

    kat pejabat saya pun ada dua tiga orang beli alat tu...

    ReplyDelete
  2. Hahaha... takkan tak faham bahasa kiasan tu kot! :)

    ReplyDelete
  3. deno ada satu yg mcm tu tapi dah rosak la...

    ReplyDelete
  4. sweet jer auntie...mesti uncle buat dia naik darah selalu ni...baik ngaku...

    ReplyDelete
  5. hahaha uncle bg untie stress eak.. :P

    ReplyDelete
  6. hehehe..
    pandai untie bergurau..
    romantik!

    ReplyDelete
  7. aduhai... tak cubit pun dah terasa... kwank kwank kwank

    ReplyDelete
  8. cubit manja takpe ye uncle...heheh~

    ReplyDelete
  9. hahahhaha.. pedih tu pokcik.. =p

    ReplyDelete
  10. hahahaha.... kan dah kena...







    ReplyDelete
  11. hehehe...uncle tak bolehlah kasi stree kat aunty tau

    ReplyDelete
  12. Saya rasa tentu ramai yg tergeliat lidah nak pronounce nama alat tu..meh bekas misi ajaq..spigmo-meno-meter..ha..pandai pun..nak pinjam boleh?

    ReplyDelete
  13. Ahahaa...sapa makan cili sendiri terasa pedaslah ye.

    ReplyDelete
  14. Kesian uncle, hehe..bagus ada alat baca tekanan darah ni...

    ReplyDelete
  15. jangan tanya sangat nanti meter tu habis..

    ReplyDelete
  16. alololoo

    kiut je uncle dengan auntie ni!
    haip!

    ReplyDelete
  17. Alololoooo.... comeinyeee.... nak cubit jgk! hehehe

    ReplyDelete
  18. skang ni setiap bulan kena cek darah kat spital, maklumlah berbadan dua :p

    faktor rumah penyumbang berbadan dua bukan tempat kerja.keh keh keh

    ReplyDelete
  19. hahahahhahah rasakan ngan jawapan aunty tuh!

    ReplyDelete
  20. Padan muka. Memang padan. hahaha

    ReplyDelete
  21. auntie stress.. ?
    ops.. apakah yang telah uncle lakukan kepada auntie.. ahaa.. tak tahu.. ;)

    ReplyDelete
  22. Senang kalau ada alat BP set elektronik dirumah. Beberapa tip saya boleh kongsikan adalah:

    1.ketika mengambilkan BP, Cuff yang dipasang pada lengan mesti sama paras dengan kedudukkan jantung untuk mendapatkan bacaan tepat.
    2. Ambil lebih dari satu bacaan kemudian puratakan.
    3. Sebelum ambil bacaan BP pastikan berada didalam keadaan rilek. Ketika ini jangan panggil buat air kopi dan bagai nanti BP naik. :-)
    4. Pastikan tiub cuff tidak terkepit.
    5. Ambil bacaan ketika duduk.

    ReplyDelete