Followers

Friday, June 1, 2012

Jun 1, 2012


ORANG LAIN: Menumpang di tanah sekangkang kera. Kiri dan kanan jalan batu. Mengangkut air untuk menyiram. Sekarang sudah kutip hasilnya.  DIRI SENDIRI: Mengharapkan hujan siramkan pokok dalam pasu di rumah sendiri... (malu)






NOTA UNTUK CIKLI: Mana gua tau... gua ingat lu tak cam muka gua! Kah kah kah...!

27 comments:

  1. err..ade tanah tapi tak diusahakan..lagi malu!

    ReplyDelete
  2. Macam kat depan sekolah taman muda je! :)

    ReplyDelete
  3. Eh, dasat betul. Tanah sikit mcm tu pun dipraktikkan? Kagum!

    ReplyDelete
  4. Muka serius jer uncle..x gaya malu pun..hahahahahaha

    ReplyDelete
  5. hehehe harapkan hujan je la

    ReplyDelete
  6. teringat abah bila baca entri ni.
    gigih dia berkebun ambil air dari sungai kecik selepas bersara. heheheh

    ReplyDelete
  7. oklah tu, saya langsung tak buat apa pun (menanam), asik beli je....

    ReplyDelete
  8. Setuju sangat - mereka rajin dan gigih. Kita dah terlalu manja..

    ReplyDelete
  9. ni kat mana ni uncle?
    orang majlis tak marah meh?

    ReplyDelete
  10. sape yg bercucuk tnm tu..wah..rajin

    ReplyDelete
  11. uncle! ecely dah lama nak comment pasal belog ni...hehe

    arini baru berkesempatan..kikiki

    http://pu3bibahbibot.blogspot.com/2012/06/belog-yang-aku-sukeunce-gedek.html

    ReplyDelete
  12. untung dapat berbudi dengan tanah kan uncle..

    ReplyDelete
  13. nasib sekangkang kera, bukak sekengkang kera :p

    ReplyDelete
  14. teringin nak menyiram pokok...
    tapi kat umah nan hado pokok2 yg nak disiram...!

    ReplyDelete
  15. ada satu auntie di tempat saya pun macam tulah..guna reserve sungai menanam macam2 sayur..

    ada gak orng kampung kat belah2 parit besar tanam ubi kayu dan pisang...

    ReplyDelete
  16. kat mana Laman Muhandis ni uncle? Cuba uncle taman petai dalam pasu, tak perlu penjagaan rapi! ahaha

    ReplyDelete
  17. pertanian jana enomomi negara heheh

    ReplyDelete
  18. cuba2 lah berbudi pada tanah tu uncle

    ReplyDelete
  19. SAYA ADA MENANAM POKOK PISANG DI BELAKANG RUMAH.. HAMPIR SETAHUN TIDAK BERBUAH.. AKHIRNYA SAYA KEMAS SEDIKIT RUMPUT-RUMPUT DI SEKELILINGNYA. DALAM BEBERAPA HARI DAH NAK KELUAR JANTUNG PISANG.. SEKARANG BUAHNYA SEDANG MEMBESAR (PISANG TANDUK). INILAH PERTAMA KALI SAYA MENANAM POKOK DAN BERBUAH.. DAN SATU HARI NANTI BOLEH DI MAKAN..

    ReplyDelete
  20. ada laman yg luas pon sy tak tertanam...nk siram lg la ..penyakit rajin pon ada musimnya mcm buah2an la plak...ada sesapa nk jd tkg kebun x?

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum Uncle

    kita beli hasil drpnya ajer....

    ReplyDelete
  22. oh.. ai pun sama uncle.. ada tanah sekangkang kera tapi banyak lalang dari hasil tanaman sendiri.. huhuhu..

    ReplyDelete
  23. Berbudi pad a tanah, pasti dpt hasilnya... :)

    ReplyDelete