Followers

Tuesday, August 23, 2011

August 23, 2011

Come on lah... Show some respect! Get a new Jalur Gemilang, please...!

113 comments:

  1. Exactly! Berserabai bendera tu, what a shame.

    ReplyDelete
  2. waaaah lamanya tak singgah sini...masa tidak mengizinkan...apa khabar?? selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  3. ahaaa...bab ini seharusnya mereka2 ini kita bako jer macam tak faham2....

    ReplyDelete
  4. kite dah ada!

    ececeh, dgn bangga nye kan...

    raya-raya gak, tpi tetap merdeka beb :)

    ReplyDelete
  5. Office kakak dan tayang dua. Satu JG dan satu Johor flag. Kereta Dato' Rais kata tak perlu bimbang jatuh kena lenyek kereta...

    ReplyDelete
  6. dah nak jadi serpihan tu pakcik.. sila amik perhatian.

    ReplyDelete
  7. jom beli jalur gemilang...kalau nak jimat pun takkan nak guna yg dah koyak rabak tu kan uncle..

    ReplyDelete
  8. haloooo.. uncle!! long time no see u!

    ya laa.. kamon la! bendera pun takleh nak beli ke! aiyooo beli baru lah! hehee ;p

    ReplyDelete
  9. allamak! den x boli laie bendero! tlupo pulak pasal merdeka..

    adesss

    ReplyDelete
  10. tapi bendera buruk pun cantik jugak..

    ReplyDelete
  11. Entah! Bukan mahal pun! Benda lain yg mahal, boleh je peruntukkan!

    Marah nie!

    ReplyDelete
  12. Kalau tak ada sangat, meh ambil kat rumah kakcik. :)

    ReplyDelete
  13. uncle..uncle..tgkp yg JG jth atas jalan raya plak

    ReplyDelete
  14. available at any store.

    pssttt, not at all?

    everybody is busy for Eid.

    hehe :P

    ReplyDelete
  15. betul tu uncle...
    tak respek langsung! nampak sangat gantung bendera tu macam terpaksa je!

    ReplyDelete
  16. gomen tak bagi bendera pakcik~~so tak payah la ganti~keh keh~~

    ReplyDelete
  17. kibarlah jalur gemilang,oh dah usang,koyak rabak..beli len hehe

    ReplyDelete
  18. Apa barang 30 Aug 2011 hari raya 31 Aug 2011 merdeka merdeka.

    ReplyDelete
  19. Alamak!!!!!...tukar la...dah berserabai ni....

    ReplyDelete
  20. selamat hari raya dan selamat menyambut merdeka uncle...

    ReplyDelete
  21. Klasik la konon. Simbolik kepada seasoned player...

    Perghhh...

    ReplyDelete
  22. duh~

    kedekut giler!

    *bukan uncle....

    ReplyDelete
  23. a'ha la... lupa la plak... ingat raya jer...

    selamat menyambut merdeka raya !!!

    ReplyDelete
  24. adekah muka pakcik menggambarkan kecederaan yg berlaku pade bendera itu...hua..hua...hua.......
    tu muke marah ke muke sedeh.....:)

    ReplyDelete
  25. uishh.. sudah usang tu
    ni siapa yg kedekut sangat takmo beli bendera baru ni??

    ReplyDelete
  26. dah koyak tu =_= .. better change new 1

    ReplyDelete
  27. betul..kenapa boleh berbaju baru cantik bergaya setiap raya yang harganya beratus-ratus, tapi tak dapat mengibarkan bendera yang sempurna yang harganya takdela mahal mana pun...duhh..btw, uncle, thanx singgah blog saya=) terharu ok..

    ReplyDelete
  28. huhu.
    reput. sentuh sikit dah tercarik tu.

    over
    tukar lain cepat

    ReplyDelete
  29. bese la org kite..selagi nmpk kaler selg boleh dikibarkan..dipasangnyer smpi naik lusuh

    ReplyDelete
  30. kat kawasan perumahan kita ni
    pun ada gak yg gantung sampai bertahun
    naik lunyai flag tu ..huhu

    ReplyDelete
  31. klasik ni , banyak sejarah nya .

    Ha Ha Ha .

    ReplyDelete
  32. Jalur Gemilang baru satu..serabai sgt dahtu gamaknye...

    ReplyDelete
  33. jadilah anak merdeka

    bukan anak derhaka..^^!
    menghormati jalur gemilang

    ReplyDelete
  34. zaman bila punya la tak tuka2 tu..huhu sedih2

    ReplyDelete
  35. in malaysia....semuanya perlu subsidi. termasuk menteri pun.

    ReplyDelete
  36. tak mahal pun nak beli baru.


    muka uncle bersih, licin tanpa jerawat

    ReplyDelete
  37. uncle..trima kasih folo blog saya..arigato~

    ReplyDelete
  38. sapanya bendera tu... cet... macam roti kirai aja.... erkkkkk

    ReplyDelete
  39. hehe... kesian plak tgok jalur gemilang tuh...

    ReplyDelete
  40. sedih bila tengok bendera yang hidup segan mati tak mahu.. :(

    ReplyDelete
  41. cepat2 beli bru smntare stok msih ade,..tggl smnggu je lg ni,.hehe

    ReplyDelete
  42. bukan mahal pun tetapi suka sangat simpan sampai tinggal bulan dan bintang...pelik2.

    ReplyDelete
  43. cepatttt2 !! got a new and big one ! hik3

    ReplyDelete
  44. perghh banyak saya perhatikan di kedai2 perabot semua bendera mcm uncle tunjuk tuh jugak ;(

    ReplyDelete
  45. ala,byk trtinggal n3 uncle..sibuk nk raya hehe..

    dah berapa tahun la Jalur gemilang tu kat situ..smpai reput2 dah.

    ReplyDelete
  46. @Adinda Amy Sensei

    selamat berpuasa juga amy... baik baik sahaja! harap kamu juga sama..

    ReplyDelete
  47. @mamaNoriz

    betol...

    kamu punya gantong kat mana? kereta?

    ReplyDelete
  48. @rATu kEBaYA

    Dorang ni patot kita tembak jadi serpihan!

    ReplyDelete
  49. @kella

    kamu bizi kah?

    kamu dah beli kah?

    ReplyDelete
  50. @kocix!

    Ekau sibok dengan kasot rayo ajo!

    ReplyDelete
  51. @Amalina

    bendera burok bukan acam Quran burok!

    ReplyDelete
  52. @Afikah Aziz

    DAh macam perca dah ni... ganti lah kan?

    ReplyDelete
  53. @missNick

    Kamu juga ya Nick....?

    bermaaf maafan kita...

    ReplyDelete
  54. @Irwan

    ini bukan konon...

    Ini kenyataan!

    ReplyDelete
  55. @gadisBunga

    naseb baik kamu sebot bukan uncle...

    ReplyDelete
  56. @Hantu Kak Limah

    muka ini tiada kaitan dengan yg hidop atau yg kena gigit hantu!

    ReplyDelete
  57. @pembaris

    buat langsir juga kira menghina...

    ReplyDelete
  58. @h4ni3

    alahhh...

    berapa sen je la, kan?

    kadakuit!

    ReplyDelete
  59. @Waqheh

    takpe.. uzur ada pengganti....

    nak ngan taknak je...

    ReplyDelete
  60. @farhannaaris

    Kalau macam tu beli baju raya buat dari jalur gemilang... 2 dalam 1..!

    haha!

    ReplyDelete
  61. @Ati Masrif

    yang merah pon dah naik putih, kan?

    ReplyDelete
  62. @Kalamhati

    jangan la sampai bersedih la pulak...

    tak baik posa posa ni...

    ReplyDelete
  63. @Cikli

    menteri lain bro...

    kita rakyat jelata...

    ReplyDelete
  64. @intan.maisarah

    ada jerawat la... tapi masa nak snap bukak dulu...

    ReplyDelete
  65. @CikMiMiey

    besar besar tu kamu nak buat apa? Towel?

    ReplyDelete
  66. @~izan~

    agaknya tuan bendera ni dah reput tulang sebb tu bendera dia reput tak ganti ganti...

    ReplyDelete
  67. dah ada dah.. stiap hari, terpacak tiang bendera di depan rumah.. walaupun, bukan bulan merdeka..
    tu la.. ayah sy patriot sngat..

    haha.. tak habis lagi ni.. nak gelak..

    ReplyDelete
  68. ish.. tak patut sungguh la... tak hormat kat bendera negara sendiri.. huhu~..

    ReplyDelete