Followers

Tuesday, July 28, 2015

July 28, 2015


Dalam bulan puasa: Semangat nak teruskan disiplin kurang makan.
Habis bulan puasa: Pagi-pagi dah beratur beli nasi lemak.

#semangatyanghilang


(Jangan lupa klik UNCLE GEDEK vs PAKCIK LEE, Baahaha!)






Monday, July 27, 2015

July 27, 2015


Perasan tak? Zaman dahulu, bukan burung saja yg duduk dalam sangkar... tv juga duduk dalam sangkar...!





Sunday, July 26, 2015

July 26, 2015

Guest #68

Uncle memang cemburu dengan blogger ni! Anak-anak dah remaja, tapi dia suami isteri kekal muda! Bertuah dapat berhari raya di rumah blogger NAZLEE ISMAL PCL. Terima kasih kerana sudi menerima uncle sekeluarga!

(Ehem... nanti PM uncle ya rahsia kekal muda tu! Hehe...)




Saturday, July 25, 2015

July 25, 2015


Hari ini uncle kena dera.. jadi supir anak dan kawan-kawannya beraya...

Huhuhu...!




Thursday, July 23, 2015

July 23, 2015


Hai pokok! Nak ke mana tu? Kenapa awak nampak tak tinggi-tinggi...?

(Tak sangka jumpa lagi. Tahun lepas pun pernah terselisih. Klik SINI.)





Wednesday, July 22, 2015

July 22, 2015


Aunty: Bang, bila nak beli karpet macam ni?

Uncle: Hish, tak naklah. Nampak macam rumput tak potong! Nanti orang kata kita pemalas!

Aunty: Eleh... Cakaplah kedekut...!






Tuesday, July 21, 2015

July 21, 2015


(S) Apa benda yang walau macam mana pendek kita potong, benda tu tetap panjang...?

(J) Kacang panjang.




Monday, July 20, 2015

July 20, 2015


Beras siam biasaBeras pulut pun biasa. Tapi beras ini memang luar biasa!


(Okey, okey... ayat penuhnya 'Beras super spesial tempatan' Hehe..)





Sunday, July 19, 2015

July 19, 2015


Lupakan terminal kapal terbang, terminal bas dan terminal feri..!

Ini terminal yang paling unik uncle pernah jumpa..! Baahaha!