Followers

Monday, September 1, 2014

September 1, 2014


Zaman kanak-kanak, biskut ini adalah yang paling digemari..! Bahagian gula yang berwarna habis dimakan, tapi biskutnya ditinggalkan...! Baahaha...!

...eleehh, kamu semua pun sama, kan...?





Sunday, August 31, 2014

August 31, 2014


Pagi-pagi sudah tercegat di hadapan tv semangat nak menyaksikan siaran langsung sambutan hari kemerdekaan Malaysia yang ke 57..! MERDEKA!

(Uncle ni sebenarnya terlebih semangat kerana anak uncle terlibat dalam formasi grafik padang. Hehe..)





Saturday, August 30, 2014

August 30, 2014


"Tauke, jangan pegang banyak-banyak bini nombor dua saya, aaa..."

"Bukan cemburu, tapi takut lagi banyak 'lu' pegang, lagi 'mahai, oooo..!'"

#pokai




Friday, August 29, 2014

August 29, 2014


Tangkap katak sesat dalam tandas.

Simpan katak dalam balang kuih raya yang kosong...

Jangan uncle terlupa, buka balang dan terus ngap, sudah!

Baahaha...!!





Thursday, August 28, 2014

August 28, 2014


Kata orang, untuk mengelakkan daripada basikal dicuri, kuncilah pada tiang..!

Itu memang betul....

...masalahnya orang curi rodanya pula...! Aduh...!!!"





Wednesday, August 27, 2014

August 27, 2014


"Sumpah! Uncle sedang tersenyum lebar, ni..!"

(Okey, okey... Sila jauhkan jarak anda jika tidak mahu dijangkiti batuk. Nampak tak ubat yang megkhayalkan di kiri dan kanan uncle itu...? Sebentar lagi uncle akan Zzzzzz.... Bye!)





Tuesday, August 26, 2014

August 26, 2014


Uncle memang tak faham...

...kenapa benda ni orang panggil ubat nyamuk? Bukan racun nyamuk...?




Monday, August 25, 2014

August 25, 2014


Syyyhhh.... hari ini uncle terlupa mandi pagi... 

...harap janganlah 'aromanya' hingga mengganggu orang belakang...!





Sunday, August 24, 2014

August 24, 2014

Guest #62


CIkgu Selamah Sapan. 

Cikgu mesti tak sangka anak muridnya ini akhirnya menjadi seorang blogger, kan...? 
Ya lah... zaman itu internet pun belum lagi wujud! Hehe..!


(Tak sangka dapat berjumpa semula dengan cikgu yang pernah mengajar uncle sejak 37 tahun yang lalu! Sewaktu itu uncle dalam darjah dua, belajar di Sekolah Rendah Kebangsaan Ngee Heng, Johor Bharu..! Terima kasih cikgu, kerana sudi luangkan masa untuk saya sekeluarga!)






Saturday, August 23, 2014

August 23, 2014


Aunty selalu cakap, "masak ni senang, main campak-campak je"

Lalu uncle jenguk ke dapur...

Memang betul! Rupanya memang aunty masak main campak-campak, je

Baahaha..!